Anläggningskommittén
Anläggningskommittén bidrar till att sköta, driva och utveckla klubbens anläggning på ett professionellt och effektivt sätt. Ledamöterna i kommittén representerar därför såväl olika delar av verksamheten som olika kompetenser.
Ansvarsfördelning
- Styrelsen är ytterst ansvarig för att det allmänna skicket på anläggningen upprätthålls främst genom att tilldela ekonomiska resurser för skötsel och underhåll. Dessa resurser anpassas till den verksamhetsplan för anläggningen som gäller för respektive säsong. Verksamhetsplanen fastställs efter att styrelsen beslutat om tydliga kvalitetsmål för anläggningen.
- Styrelsen har ansvar för anläggningens långsiktiga utveckling genom beslut om större förändringar, nybyggnationer eller inköp av maskiner..
- Anläggningskommittén planerar arbetet för grupper av medlemmar som gör ideella insatser på anläggningen utöver
- Anläggningskommittén ansvarar för att arbetet vid städdagarna organiseras och utnyttjas på bästa sätt.
- Anläggningskommittén eller speciellt utsedda projektgrupper gör på styrelsens uppdrag planer för utveckling av specifika områden på kort eller lång sikt.
- Medlemmarnas ansvar för att hålla anläggningen i gott skick. I detta ingår att utnyttja iordningställda gångvägar och använda papperskorgar.
- Medlemmar som har frågor och idéer kring skötsel och långsiktig utveckling vänder sig med fördel till någon i anläggningskommittén.